Για μια ακόμη χρονιά ήταν ταραχώδη τα «γαλλικά Οσκαρ».
Η Κορίν Μαζιερό ξεκινά να βγάζει το αιματοβαμμένο φόρεμά της στην σκηνή της απονομής των βραβείων Σεζάρ.
Επεισοδιακά αποδείχτηκαν για άλλη μια χρονιά τα φετινά βραβεία
Η Μαζιερό ανέβηκε στη σκηνή με στολή γάιδαρου, την οποία αφαίρεσε στη συνέχεια. Από κάτω φορούσε ένα «αιματοβαμμένο» φόρεμα, το οποίο έβγαλε κι αυτό. Στο γυμνό κορμί της είχε γράψει τα συνθήματα «χωρίς πολιτισμό δεν υπάρχει μέλλον» και «δώσε μας πίσω την τέχνη, Ζαν» απευθυνόμενη στον Γάλλο πρωθυπουργό.
Διαφορετικά τα φετινά Σεζάρ
Με πολύ λιγότερο κόσμο απ′ ότι συνήθως και χωρίς κόκκινους τάπητες κι επισημότητες, τα Σεζάρ ανέδειξαν τον εκνευρισμό μουσικών, ηθοποιών και καλλιτεχνών που κατηγορούν την κυβέρνηση για απροθυμία να ορίσει μια συγκεκριμένη ημερομηνία για την επαναλειτουργία των μουσείων, των κινηματογράφων, των θεάτρων και των συναυλιακών χώρων. Ιδιαίτερα φορτισμένη ήταν κι η ομιλία της παρουσίαστριας, Μαρίνα Φοΐς.
Νικητής ο Αλμπέρ Ντιποντέλ κι η αναρχο-ποιητική σάτιρα «Adieu Les Cons» («Αντίο, ηλίθιοι»)
Στο διαγωνιστικό κομμάτι, η αναρχο-ποιητική σάτιρα «Adieu Les Cons» («Αντίο, ηλίθιοι») σάρωσε τα βραβεία, αποσπώντας συνολικά επτά. Μεταξύ άλλων, κέρδισε τα βραβεία καλύτερης ταινίας, καλύτερης σκηνοθεσίας, καλύτερου σεναρίου και καλύτερου δεύτερου ανδρικού ρόλου. Ο σκηνοθέτης, της, Αλμπέρ Ντιποντέλ, δεν παρέστη στην εκδήλωση.
Μεγάλος νικητής των βραβείων και το ντοκιμαντέρ «Έφηβοι» του Σεμπάστιαν Λίφσιτζ, που παρακολουθεί την πορεία δύο κοριτσιών, από τα δεκατρία τους χρόνια έως την ενηλικίωση. Η Έμμα και η Αναΐς είναι κολλητές, όσο όμως μεγαλώνουν απομακρύνονται η μία από την άλλη, λόγω προσωπικών και κοινωνικών διαφορών. Η πορεία τους αποτελεί μία καταγραφή της σύγχρονης Γαλλίας.
Τα (επίσης ταραχώδη) περσινά Σεζάρ
Σε τεταμένο κλίμα είχαν απονεμηθεί και τα περσινά Σεζάρ με τον γαλλοπολωνικής καταγωγής σκηνοθέτη, Ρομάν Πολάνσκι, να βρίσκεται στο μάτι του κυκλώνα ξεσηκώνοντας επεισόδια εναντίον του μετά από καταγγελίες εναντίον του για βιασμό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου